Większość firm prowadzi jakieś marketingowe działania, a różnorodność rozmaitych sposobów jest bardzo duża. Jednak z nich to przekazywanie swoim klientom najróżniejszych gadżetów reklamowych. Praktyki takie cieszą się coraz większą popularnością, ponieważ w rękach sprawnych marketingowców mają po prostu dużą skuteczność. I nie będzie tu chodzić o bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży, bowiem gadżety reklamowe najczęściej tego nie dają wprost. Znacznie ważniejsze jest budowanie rozpoznawalności marki pośród konkurentów czy też większa lojalność odbiorców.
Wszyscy lubimy dostawać upominki, i sporo osób czuje się z tego powodu chociaż trochę zobowiązanych, takie zjawisko powszechnie jest znane w psychologii. Takim sposobem za pomocą normalnego pendriva czy kubka, który trafi w ręce odpowiednich ludzi, da się zdobyć lub utrzymać zamówienia o znacznie większej wartości. Tego typu gadżety dla firm, jeżeli nadrukowane mają firmowe logo, na trwałe się pojawiają u niejednej osoby. Szczególnie jeśli są użyteczne i praktyczne, to po prostu ludzie lubią z nich korzystać, a jednocześnie cały czas widzą daną markę.
A to faktycznie bardzo mocno przekłada się na lojalność przy kolejnych zakupach. Duże znaczenie ma też sama konkurencja. Jeśli firmy z danej branży przy najróżniejszych okazjach wręczają swoim klientom gadżety reklamowe z logo, to jeśli się nie chce pozostać z tyłu należy to samo robić. Inaczej zapamiętanym się zostanie jak ktoś, kto nie specjalnie dba o klientów i nawet im nie chce symbolicznego kubka sprezentować.
You must be logged in to post a comment Login